Συμμετοχή στο 15ο 3D GeoInfo Virtual Conference και BIM GIS Integration Workshop με παρουσίαση του άρθρου “Multithreaded rendering for cross-platform 3D visualization based on Vulkan API”

Το θέμα του άρθρου σχετίζεται με την οπτικοποίηση τρισδιάστατων μοντέλων υψηλής ανάλυσης και μεγάλου όγκου αξιοποιώντας τις δυνατότητες της μονάδας επεξεργασίας γραφικών (GPU). Χρησιμοποιείται η διεπαφή γραφικών Vulkan API και η τεχνική απόδοσης πολλαπλών νημάτων (multi-threading) για επίτευξη οπτικής ποιότητας και ανταποκρισιμότητας τόσο από ισχυρά υπολογιστικά συστήματα όσο και από mid-range και low-range κινητές συσκευές. Ο φόρτος εργασίας απόδοσης (rendering workload) κατανέμεται σε πολλαπλούς πυρήνες της κεντρικής μονάδας επεξεργασίας (CPU) καταγράφοντας παράλληλα buffers εντολών (command buffers) και συντονίζοντας τις φάσεις απόδοσης στην CPU του τοπικού υπολογιστή/εξυπηρετητή (host) και στην GPU. Για προβλέψιμη επίδοση σε πραγματικό χρόνο εκτέλεσης και αποφυγή του overhead, αξιοποιούνται τα synchronization primitives για αποτελεσματικό συντονισμό εκτέλεσης των προγραμματισμένων εντολών (queues) και των buffer εντολών. Επιπρόσθετα, η εφαρμογή προσαρμόζεται στην tile-based απόδοση γραφικών των κινητών συσκευών αποστέλλοντας ομοιόμορφα δεδομένα στην GPU και πολλαπλά render passes. Η προτεινόμενη μεθοδολογία και τεχνική λύση σχεδιάζονται και υλοποιούνται στα λειτουργικά συστήματα Windows, MacOS και Android και σε συμβατό με την διεπαφή Vulkan υλικό γραφικών, μεταγλωττίζοντας την ίδια βάση κώδικα.

Συγγραφείς του άρθρου είναι ο Χαράλαμπος Ιωαννίδης και η Αργυρώ-Μαρία Μπούτση, από την ομάδα του Εργαστηρίου Φωτογραμμετρίας (ΕΦ) του ΕΜΠ. Αντικείμενο μελέτης και εφαρμογής του συστήματος οπτικοποίησης αποτελεί ο βράχος της Αλύσεως του Αποστόλου Πέτρου.

Το συνέδριο οργανώθηκε από το τμήμα Civil Environmental and Geomatic Engineering του πανεπιστημίου UCL σε συνεργασία με την Εθνική υπηρεσία χαρτογράφησης της Μεγάλης Βρετανίας (Ordnance Survey – OS) και διεξήχθη ψηφιακά από τις 7 Σεπτεμβρίου έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2020.